1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí Kupujúcim. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu, predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
2. Na vybavovanie
reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci bol riadne
oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a
o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č.
250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990 Zz. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto
obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke e shopu
predávajúceho a kupujúci si ich mal možnosť pred odoslaním objednávky
prečítať.
3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho.
4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
6. Kupujúci je
povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak
neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len
keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
7. Počas záručnej
doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení
tovaru oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s dokladom o zaplatení
a pokiaľ možno s originálnym obalom tovaru. V prípade vrátenia tovaru
poštou, alebo kuriérom tovar musí byť poslaný bez dobierky. V prípade
vrátenia peňazí, požadujeme doklad s dátumom o prebratí tovaru.
8. Ak tovar
vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzke
predávajúceho v súlade s § 18 ods. 2 Zákona tak, že vyplní formulár na
výmenu, vrátenie peňazí alebo uplatnenie reklamácie – a doručí ho
predávajúcemu. Kupujúci je povinný vo formulári presne vyplniť všetky
požadované informácie. Reklamačné konanie začína dňom doručenia
vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie a reklamovaného tovaru
predávajúcemu. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia
reklamácie.
9. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu vo svojej prevádzke, za prítomnosti osoby poverenej na vybavovanie reklamácií.
10. Kupujúci je
povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu,
inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie
chyby.
11. Predávajúci vydá kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru.
12. Predávajúci
rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Ak kupujúci
reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej
zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe
vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou
alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len
“odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné
posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu
vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže
kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na
odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení
reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo
dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné
posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
13. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
14. Predávajúci si
vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný obdobný s porovnateľnými
technickými parametrami po vzájomnom odsúhlasení.
15. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
1. nepredložením dokladu o zaplatení
2. neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
3. uplynutím záručnej doby tovaru,
4. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
5. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojimi chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
6. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
7. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s bežným používaním tovaru
8. poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami.
16. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
1. odovzdaním opraveného tovaru,
2. výmenou tovaru,
3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
5. písomnou výzvou na prevzatie tovaru v prípade neoprávnenej reklamácie,
6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
17. O výsledku
reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení
reklamačného konania telefonicky a zároveň mu bude doručený
prostredníctvom e-mailu, resp. spolu s tovarom doklad o vybavení
reklamácie.
18. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru a potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.
19. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
20. V prípade
výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený
vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe
pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny
tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového
tovaru, ale iba na nový tovar.
21. Všetky právom uplatnené opravy sú v záručnej dobe bezplatné.
22. Pokiaľ ide o
odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo predávajúci vadný tovar
vymení (určenie spôsobu vybavenia reklamácie závisí na rozhodnutí
predávajúceho a kupujúci sa nemôže určenia vybavenia svojej reklamácie
domáhať).
23. Pokiaľ sa jedná
o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú
odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a
ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady,
predávajúci vybaví reklamáciu výmenou tovaru za tovar iný funkčný, alebo
v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví
reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.
24. Reklamačný
tovar je možné poslať poštou alebo kuriérom, prípadne tovar doručiť
osobne. Zásielky na dobierku nepreberáme. Odporúčame zaslaný tovar
poistiť.